Перейти до основного вмісту

Сторінка інклюзивної освіти

Виконуємо розвантажувальні та розвиваючі вправи😊
30.05.2022
Загадки в картинках:
27.05.2022
Гра "Садівники- городники"
26.05.2022
Перевір свої знання з математики
24.05.2022
Цікаві вправи та головоломки:

23.05.2022
Вибирай ігри на свій смак:

20.05.2022


Гра «Майже Скрабл»

Що потрібно. Аркуш паперу в клітинку і ручка.

Як грати. Намалюйте квадрат 5×5 клітинок. У середину впишіть слово з п’яти букв (наприклад, «казан»). Наступний гравець підставляє букву так, щоб вона стикалася з уже написаним словом. При цьому повинно вийти нове слово! Наприклад, якщо над буквою «а» ви напишете букву «ф», то у вас вийде нове слово — «фазан». Поширений варіант назви гри «Балда».

Скільки букв у придуманому вами слові, стільки очок ви й заробляєте. Що довше слово з уже існуючих букв ви придумаєте, то більше у вас очок. Гра закінчується, коли закінчуються клітинки або слова, які можна придумати.

Виграє той, у кого більше очок. Якщо вам здається, що 25 клітинок — це надто мало, то спробуйте намалювати квадрат 7×7 або 9×9. Хоча гра не така вже й проста, якою здається на перший погляд!

19.05.2022

Дай відповіді на запитання:
Яке слово об'єднує 33 букви? 2. Назвіть п'яту букву алфавіту. 3. Назвіть третю букву алфавіту з кінця. 4. Скільки букв має українська абетка? 5. Скільки звуків має українська мова? 6. Поставте в алфавітному порядку прізвища: Данилевський, Данченко, Данилюк. 7. Чим закінчується день, а починається ніч? 8. Чим вечір закінчується, а ранок починається? 9. До якого імені потрібно додати одну літеру, щоб дістати крупу? 10.Як можна з буряка зробити бурю? 11.Що стоїть між небом і землею? 12.Які слова можна утворити, замінивши в слові торт перший звук? 13.Що слід зробити, щоб слово грізний нікого не лякало? 14.Чим відрізняються одне від одного слова грак і рак? кіт і кріт? хміль і джміль? 15.Чи ставиться апостроф у слові тьмяний? 16.Чи ставиться апостроф у слові комп'ютер?
17.05.2022

Гра. « Що я знаю про баскетбол ?» (обери одну правильну відповідь)


1. Баскетбол - це ...?
а) спортивна гра, мета якої забити якомога більше м’ячів у кошик суперника , та не надати забити в свій кошик;
б) спортивна гра, мета якої забити м’яч у ворота суперника.


2. Баскетбол (Basketball) дослівно з англійської це –
а) М’яч та кошик; б) М’яч та рука; в). М’яч та кидок.


3. Чи входить баскетбол до складу видів спорту Олімпійських ігор?:
а) Так; б) Ні.
4. Під час гри в баскетбол, на майданчику в одній команді за правилами знаходиться:
а) 5 гравців; б) 6 гравців; в) 4 гравці.


5. Гра складається з… ?
а) з 4 періодів по 10 хвилин кожен;
б) з 4 періодів по 15 хвилин кожен;
в) з 2 періодів по 10 хвилин кожен;
г) з 2 періодів по 20 хвилин кожен.


6. Фол - це...
а) назва першої української баскетбольної команди;
б) перемога однієї команди над іншою;
в) недотримання правил, викликане персональним контактом або неспортивною поведінкою.


7. Коли м’яч покидає межі ігрового майданчика це зветься –
а) аут; б) фол; в) офсайд.

8. Переможець гри- це ...?
а) переможцем гри стає команда, яка на завершення ігрового часу набрала більшу кількість очок;
б) команда, яка набрала менше фолів;
в) команда, яка зробила меньше замін у грі.


9. Основні прийоми ловіння м'яча в баскетболі:
а) однією рукою; б) двома руками.


10. Укажіть першу допомогу при забитті об тверду поверхню?:

а) прикласти тепло; б ) прикласти холод; в) зробити масаж;

Відповіді:1.а 2.а 3а 4.а 5.а 6.в 7.а 8.а 9.б 10.б

16.05.2022


Гра «Кола на воді» – завдання для  тренування у створенні зв’язного висловлювання. Вибирають довільне слово. Воно записується  стовпчиком. На ці букви добираються нові слова, до слів – речення. На основі отриманих результатів складають оповідання, казку, веселу історію, вірш.

С – сніжок – зранку дорога була встелена сніжком;

Н – новий – настав новий холодний день;

І – іній – іній вкрив усе навкруги;

Г – голосно – голосно раділи діти приходу зими.

Гра «Дуель» – завдання для перевірки рівня засвоєння теми «Антоніми». До названого слова дитина повинна дібрати антонім.

Завдання: Білий (чорний), важкий (легкий), великий (малий), високий (низький), верхній (нижній), голосно (тихо), весело (сумно), сміятися (плакати), хвалити (лаяти), вітатися (прощатися), вставати (сідати), добро (зло), правда (брехня), мир (війна), холод (тепло), чистота (бруд), радість (горе), зустрічати (проводжати), хворіти (видужувати), день (ніч), товстий (тонкий).

13.05.2022
Ігри з математики
Математичний футбол
ЗНАЙДИ ПОМИЛКУ
Запишіть  приклади, серед яких є навмисно допущена помилка. Для зручності ці приклади можна підготувати заздалегідь та продемонструвати за допомогою проектора. Завдання – не лише знайти помилку, але й обгрунтувати свій вибір.
Приклад такої експрес-гри для учня 5 класу на дії з десятковими дробами:


Матеріал взято з сайту <a href="https://mamabook.com.ua">mamabook.com.ua</a>
12.05.2022
Ігри на знання рідної мови 
1.Гра Продовжи ряд»

Проведення гри

Дібрати до прислівників синоніми, утворити, де можливо, ступені порівняння: радісно, крадькома, казково, яскраво.

Наприклад

Чудово– прекрасно, чудесно, незрівнянно, блискуче .
Уміло – вправно, майстерно .

2. "Хто перший"

Необхідно переставити склади в слові та записати отримані слова,розділивши їх на склади.

Наприклад
Рано -но-ра
насос- сос -на
наша- ша-на
лапа- пи -ла
товар-вар -то
наказ-каз -на
кабан- бан –ка

3. Гра «Відгадай»

Проведення гри

Знайти слова, до складу яких входять займенники, числівники, прийменник тощо, визначити їхні морфологічні ознаки.

Наприклад

Превеликий, семибальний, всюдихід, день-другий.

4.Гра «Подумай»

Проведення гри

Знайти помилки та записати правильно словосполучення:

Наприклад

Приймати участь –

довести для відома –

займати місце-

зраджувати принципи –

5.Гра «Додай слово»

Проведення гри

До поданих іменників ( дієслів, числівників) дібрати прикметники( інші частини мови, які підходять), узгодивши їх .

Наприклад

Школа- експериментальна

Учениця- старанна

Осінь- золота

Рік- високосний

Навчання- довге

Працюють- старанно

п’ять- учнів

10.05.2022


Гра  «Стікери на лоб», або «15 питань»

Що потрібно. Паперові стікери, ручка або взагалі нічого.

Як грати. У гри є два варіанти.

Варіант 1. Грають від трьох осіб і більше. Усі приклеюють стікери собі на лоб. Кожен пише сусідові ім’я якогось персонажа, знаменитості або знайомого. Важливо, щоб це була жива істота (хай навіть вигадана). Людина не бачить, що написано в неї на лобі.

Кожен з гравців ставить запитання про свого персонажа. Наприклад: «Я чоловік?» або «Я президент?» Якщо він отримує позитивну відповідь, він продовжує ставити питання. Якщо негативну — хід переходить до іншого гравця. Виграє той, хто першим вгадав свого персонажа.

Варіант 2. Можуть грати двоє людей. Один гравець стає ведучим і загадує персонажа. Інший повинен поставити й вибудувати 15 запитань так, щоб з їхньою допомогою повністю вгадати героя. Тобто за 15 ходів йому доведеться від запитання «Чи існував герой у реальності?» дійти до прямого запитання про ім’я: «Ти загадав Тараса Шевченка?» Якщо вийде вгадати персонажа за меншу кількість питань — добре. А ось якщо в 15 питань ви не вкладетеся, значить, програли. Також є варіація гри «Хто я?» — з готовими наборами картинок та запитань.

09.05.2022

Логопедична вправа «Словник прикметників»

Для з’ясування наявності у словнику дитини прикмет­ників, а також для збагачення прикметникового словника, запропонуйте їй завдання, розраховані на вміння на­зивати ознаки предметів.

Які на смак ці продукти?

  • Цурок, сіль, лимон, цибуля (кислий, солодкий, солоний, гіркий).

Якого кольору ці продукти?

  • Лимон, апельсин, огірок, помідор, слива, кавун.

Які основні риси характеру у цих тварин?

  • собака (вірна, надійна);
  • лисиця (хитра, винахідлива);
  • заєць (полохливий);
  • ведмідь (неспішний, вайлуватий).

Предмет який?

  • Запропонуйте дитині назвати якомога більше ознак кож­ного з перелічених нижче предметів, враховуючи характерні для них ознаки: величину, форму, колір, масу, смак, запах, темпера­туру, матеріал, приналежність.
  • Лимон, кавун, кішка, заєць, лисиця, стіл, стрічка.
  • Наприклад, яблуко – червоне, велике, кругле, солодке, смачне, пахуче; пальто – шерстяне, м'яке, тепле, в’язане, бабусине тощо.

06.05.2022
Вправи на розвиток уваги та пам'яті:

Гра "Що всередині?"

Захоплива, швидка та весела гра. Ви називаєте предмет, а дитина має одразу сказати, що чи хто знаходиться всередині. Наприклад: шафа — шкарпетки, комбайн — машиніст, метро — ескалатор, консерваторія — оркестр, мушля — перлина, диня — насіння, квітка — нектар, морозильна камера — морозиво, акваріум — рибки, тераріум — крокодил, поштова скринька — листи й платіжки, пральна машина — порошок.

Логопедична вправа «Словник дієслів»

Для перевірки наявності у словнику дитини дієслів, а також для збагачення дієслівного словника, за­пропонуйте їй відповісти на такі запитання:

Хто як пересувається?

  • людина (ходить);
  • заєць (стрибає);
  • птах (літає);
  • змія (плазує);
  • кінь (скаче);
  • риба (плаває).

Хто як їсть?

  • курка (дзьобає);
  • корова (жує);
  • собака (гризе, відкушує);
  • кішка (злизує).

Що можуть робити ці тварини?

  • собака (гавкає, грає, кусається, лащиться, сторожить);
  • кішка…, вовк…, ведмідь…, тигр…, миша…, орел…, жаба…, змія… (крадеться, переховується, рятується, вистежує, доганяє, втікає, підстрибує, схоплює, видерся, пірнув, злетів, шкряба­ється, шелестить, виглядає, спостерігає тощо.)


05.05.2022

Цікаві завдання для кмітливих діток:

Гра«20 запитань»


Ця гра навчить дітей ставити запитання точно і прицільно, адже дитина має 20 спроб, щоб вгадати предмет або явище, яке задумав інший гравець. Запитання не можуть повторюватися, а відповіді можуть бути лише «так» або «ні».

04.05.2022

Вправа «Шифрувальник»

 Щоб прочитати зашифровані слова, необхідно в кожному горизонтальному рядку закреслити однакові літери.

1.а м м д а к р к т у ш г т ш

2.т о о а к м м р я у д а к я

3.я ш щ д щ ш д я а с п а о р т

4.с в о я к т т з н я з в к ц е


Логопедична вправа «Словник прислівників»

Для з’ясування запасу прислівників, а також збагачення її мовлення прислівниками, поговоріть з нею про пори року, погоду, розташуван­ня предметів у просторі, поведінку різних тварин,  ставлячи при цьому питання: як? де? коли?

  • Наприклад: Як буває на вулиці влітку? (Сонячно, жарко). Як буває на вулиці, коли дощить? (Волого, пасмурно). Як біжить хлопчик? (Швидко). Де лежить іграшка? (Ліворуч) Коли відлітають птахи? (Восени).
  • Як сказати про поведінку тварин?
  • Заєць оглядається... (полохливо).
  • Лисиця крадеться... (обережно).
  • Ведмідь ходить... (незграбно).
  • Лев дивиться... (поважно).
  • Слон іде... (величаво).
  • Черепаха повзе... (поволі).
  • Миша біжить... (швидко).
  • Соловей співає… (дзвінко).
  • Ворона каркає... (голосно).
  • Дятел стукає... (глухо).
  • Що буває?

    • Назвати якомога більше предметів, які мають певні ознаки. Наприклад, що буває довгим? (Нитка, стрічка, мо­тузок, пасок, хвіст, волосся, дорога, річка).
    • Що буває круглим?
    • Що буває високим?
    • Що буває жовтим?
    • Що буває холодним?
    • Що буває солодким?
    • Що буває дерев’яним?
    • Що буває глибоким?
03.05.2022
Міогімнастика для язика:
Вправи на знання українських традицій та родинних свят:


02.05.2022
Вправи на розвиток мислення:
Вправи для чомучок:

29.04.2022
Ще кілька ігор на всі випадки життя:😉👦👧👩

Логіклайк -це цікаво

Ігри

«Я іду на пікнік і беру із собою…»

Це різновид гри на увагу та запам’ятовування. Перший учасник каже: «Я іду на пікнік і беру із собою яблука», другий повторює все речення і додає своє слово. Так будується довгий і вигадливий ланцюжок із предметів, які можна взяти із собою на пікнік. Коли дітям набридне перелічувати свої улюблені смаколики, хтось обов’язково здогадається, що на пікнік можна брати найнесподіваніші речі, тоді завдання ускладниться для всіх гравців.


«Що краще…»

Це справжній челендж на фантазію та дотепність дітей. Діти по черзі пропонують одне одному вибір, наприклад: що краще — запхати руку в миску з п’явками чи розв’язати 5 задач з математики? Що краще — загубити телефон чи розбити улюблену мамину вазу? Дитина має пояснити та обґрунтувати свій вибір.

28.04.2022
Граємо вдома та в дорозі:👪👫👬👭

Гра в слова

Це стара і добра гра в слова — пригадуєте, в дитинстві ви, мабуть, грали в її варіацію «Міста». Правила прості: спершу обираєте категорію слів — імена дівчат або хлопців, тварини, овочі, птахи тощо. Перший гравець каже слово з категорії, наступний — слово на останню літеру і так далі. Наприклад: кінь — носоріг — горила — антилопа. Якщо ваші діти захоплюються якоюсь специфічною темою, можна це використати і називати різновиди динозаврів, комах чи екзотичних фруктів.

Торбинка із секретами

Ще перед від’їздом знайдіть вдома невелику непрозору торбинку та накладіть у неї всіляких «багатств» — фігурки кіндерсюрпризів, дитяче намисто чи браслети, резинка для волосся зі штучною квіткою, ватна паличка, фітнес-браслет, пробник шампуню в міні-баночці, іграшковий павук, лизун, горішок, пензлик, жувальна гумка… А вже в дорозі зіграйте з дітьми в гру. Спершу запропонуйте вгадати 5 предметів поспіль. Коли чадо впорається із цим викликом, переходьте на більш важкий ступінь гри. Запропонуйте знайти з-поміж усіх складових торбинки конкретний предмет: іграшкового троля, динозаврика. Головне, щоб цей предмет був важко упізнаваний на дотик. Вже після гри дитині буде цікаво роздивитись увесь склад суперторбинки. 


Слова-асоціації

У цю гру може грати вся родина, і не дивуйтеся, якими несподіваними можуть бути асоціації. Перший гравець називає слово, наступний — слово-асоціацію. Ця гра може тривати нескінченно: колеса — машина — канікули — басейн — морозиво і так далі. Щоб ускладнити наступний ланцюжок асоціацій, запропонуйте дітям щось на кшталт Далі, або Да Вінчі, або Сфінкс, або Тарас Шевченко.

Ну і хто я такий? 

Для цієї гри завбачливо захопіть із собою стікери, які гарно клеяться до лоба (перевірте вдома). Кожен гравець отримує стікер, на якому пише, хто він такий. Це може бути тварина, відома людина, мультяшний чи казковий герой: Ілон Маск, Тор, Спайдермен, Котигорошко, Дельфін, Хамелеон, Посіпака… Потім всі обмінюються стікерами так, щоб ніхто не побачив написаного. Отриманий листочок кожен гравець приліплює на лоб. Гра починається! Учасники по черзі ставлять питання. Усі маються відгадати, хто ж конкретно в нього сховався на голівоньці. Запитання мають бути такі, щоб відповідь на них була конкретна: так чи ні. Перемагає той, хто найшвидше здогадається про своє альтер-его на наліпці. 


Уявні хованки

Перевірте, чи добре ваші діти пам’ятають свою кімнату та решту помешкання, де живуть. Ця гра допоможе напружити їхню уяву: хтось один загадує місце хованки вдома і може дати одну підказку про це місце, решта намагаються вгадати. Гру можна ускладнити і запропонувати дітям вгадати місце хованки за маршрутом, наприклад, з кухні чи з ванної кімнати.


27.04.2022
Розвиваємо зорове сприймання за допомогою фігур Поппельрейтера.
Що зображено на картинці?

Спробуйте зіграти у ці ігри:

1. «Стовпчики», або «Слова на одну букву»

Що потрібно. Аркуші А4, ручки і лінійка.

Як грати. Розділіть аркуш на кілька вертикальних смуг, зверху позначте «шапку» горизонтальною лінією. В отримані верхні розділи таблиці випишіть категорії, у рамках яких ви будете придумувати слова. Вони можуть бути будь-якими.

Наприклад: «жіночі імена», «чоловічі імена», «географічні назви», «тварини», «рослини», «назви книг», «прізвища письменників», «бренди» тощо. У кожного учасника гри (а їх може бути скільки завгодно, починаючи від двох) повинен бути такий листок.

Учасники вибирають букву — можна домовитися, а можна вибрати за допомогою генератора випадкових чисел. Далі потрібно засікти час — тут усе залежить від ерудованості та швидкості реакції гравців. За цей час потрібно в кожну з категорій встигнути вписати якомога більше слів на цю букву. Коли гра закінчується, усі учасники звіряють свої слова. Однакові слова викреслюють. У кого залишилося більше невикреслених слів, той і виграв.

До речі, у таку гру можна запросто грати англійською — так від неї буде ще більше користі. Або будь-якою іншою мовою, яку ви вивчаєте.

2. «Слова зі слова»

Що потрібно. Аркуші паперу і ручки.

Як грати. Усі учасники гри виписують собі довге слово, про яке домовляються заздалегідь. Важливо, щоб слово було дійсно довгим: що більше в ньому букв, то більше слів ви зможете скласти. Спробуйте для початку слово «електроенцефалограма» або, наприклад, «фантасмагорія».

Далі все просто: ви засікаєте час і намагаєтеся скласти якомога більше слів з довгого слова. Наприклад, з «електроенцефалограма» відразу виходять слова «гама», «грам», «флот», а зі слова «фантасмагорія» — «магія», «гора» і «мафія» (не кажіть дітям, що ми вам підказали).

Дотримуйтеся правил: виписувати можна тільки загальні іменники. Після того як час вийшов, хтось зачитує свій список, а інші викреслюють слова, які збігаються. У кого більше залишилося, той переміг.

3. «Сонечко сходить»

Що потрібно. Аркуш паперу і ручка.

Як грати. Найпростіше грати удвох. Перший гравець загадує слово і під кожну літеру цього слова малює клітинки (як у «Поле чудес»). У першу й останню клітинки вписує літери, щоб було простіше відгадувати. Другий гравець пропонує інші літери, які, на його думку, можуть входити в це слово.

Із кожною помилкою перший гравець повинен намалювати одну із частин «сонечка» — коло, промінці, очі, ніс, рот. Готова картинка — «сонечко зійшло» — означає, що другий гравець програв. Спочатку гра називалася «шибениця» і її й малювали, та це може травмувати дитину, тому пропонують сонечко, квіточку або дерево. Головне — чітко визначити наперед кількість елементів.



26.04.2022
Дидактична гра: " Шнурівочка"

Просто цікаві завдання:
https://www.youtube.com/watch?v=4GdV-112HOA

25.04.2022

Дидактична гра : "Розкажи, що ти знаєш про предмет"


Дидактична гра "А що було потім?

(періодизація)

Гра на розвиток уваги "Що переплутав художник"


Гра для пальчиків " Пальчикові стежинки"





Будемо робити писанки до свята
А також зробимо Великодню листівку
22.04.2022
Гра на розвиток уяви, образного мислення
 "Загадкові малюнки"

Цікава гра для розвитку уяви "Знайди мою тінь" 
Дидактична гра
"ЗНАЙДИ ПРЕДМЕТ НА ЗАДАНИЙ СКЛАД"

21.04.2022
Розминка для пальчиків

Гра "Склади бджолу"
Роздайте дітям геометричні фігури різного кольору та попросіть скласти з них бджолу, квітку, будиночок або щось інше. Який вигляд має мати фінальне зображення, не показуйте. Нехай вони увімкнуть фантазію та заодно попрактикуються в геометричному дизайні. За 5-10 хвилин об’єкти будуть готові, проте в більшості вони будуть різними. Це суцільний креатив та задоволення, а не математика! А тепер можна показати вихідне зображення на превеликий подив усіх.


Далі можна перейти до математичної частини і попросити дітей порахувати загальну вартість фігури, якщо одна трапеція, з якої складається бджола коштує, наприклад, 75 копійок, трикутник — 35 копійок, більший ромб — 50 копійок, а менший ромб — 40 копійок. Завдання можна роздати на індивідуальних картках або просто написати на дошці.
А потім запитайте: скільки і яких геометричних фігур знадобилося для їхнього зображення? Попросіть порахувати загальну вартість їхньої фігури. Попросіть зменшити вартість їхньої фігури на 1-2 гривні. І найскладніша опція: задайте скласти будь-яку фігуру вартістю 100 гривень. 

Складіть математичний пазл

Обране зображення потрібно буде поділити на прямокутники, використовуючи якусь графічну програму на комп’ютері. Вздовж двох паралельних сторін прямокутника написати приклади, а на двох інших його сторонах — правильні відповіді прикладів з інших прямокутників. Потім це зображення заламінувати і розрізати по лініях на прямокутники.

Пазл складають наступним чином. Діти беруть перший-ліпший прямокутник із купи і розв’язують приклад, написаний вздовж однієї з його сторін. Наприклад, 13+17=30. Тоді вони шукають інший прямокутник, на якому є число 30, і кладуть ці прямокутники один біля одного так, щоб сторона з прикладом торкалася сторони з відповіддю. І так приклад за прикладом невдовзі з’явиться все зображення.



19.04.2022
Розпочнемо з пальчикової гімнастики:
А чи добре знаєш ти Сонячну систему?
Космічна математична подорож

18.04.2022
Музичне заняття "Спів птахів"
А тепер зіграй у мовні ігри:

15.04.2022
Граємо математичні ігри:

Знову логічні мовні задачки:

Виноград

Вродив виноград -

Цвяхи соковиті висять.

Зріли-визріли і ось

Так і просяться до нас в рот.

(Не цвяхи, а грона)

Річковий мешканець

На нього, друже, поглянь -

Він має дві клішні

І живе в річці дивак

І зветься просто - мак.

(Не мак, а рак)

Під мостом

Широка і глибока

За селом тече річка.

А в тій річці,

Під мостом,

Солодко спить вусатий будинок.

(Не будинок, а сом)

Над пляжем

Над пляжем,

Де багато пісочку

І гальки,

Спокійно літають

Білокрилі

Лайки.

(Не лайки, а чайки)

Весна

Стали теплими дні.

Розпустилися дружно купини.

Знову до нас прийшла вона -

Довгоочікувана весна.

(Не купини, а бруньки)

Опівдні

Таня на підлогу від обіду

Впустила брошку хліба.

Цю брошку, як змогла,

Мишка вмить підібрала.

(Не брошку, а крихту)

Велосипед

Я медалі покручу -

І по стежці полечу.

Немає нічого приємнішого,-

Осідлати велосипед.

(Не медалі, а педалі)

На пасовищі

Пастушок, міцний хлопчина,

Зробив будочку з гілля.

Він пасе корівок

І соловейком співає.

(Не будочку, а сопілочку)

Власність

Коля прут має свій.

Він хоч і невеликий,

Але дивіться,

Піскарі граються у ньому.

(Не прут, а ставок)

Лось

У лося,

Для вовка

Найлютішого ворога,

 є

На лобі

Ноги.

(Не ноги, а роги)

14.04.2022
Виконаємо сьогодні кілька цікавих усних ігор

«Розберемо на запчастини»

У грі акцентується увага на деталях, з яких складається який-небудь предмет. Наприклад: ви називаєте дитині слово «книга» і просите пояснити, із чого вона зроблена, що в ній міститься. Гра вчить бути уважною до деталей, розуміти суть предметів, бачити предмети, як сукупність частин.

«Варіанти»

Назвіть дитині предмет і запитайте, а яким чином його ще можна використати (наприклад, ящик). У нього можна не тільки покласти предмети, але й оселити кота, його можна перевернути й використовувати, як пуфик або сходи і т. ін. Дитина розвиватиме асоціативне мислення, набуватиме практичних навичок використання предметів, розширить кругозір, зрозуміє, що таке варіативність і багатофункціональність.

Можна також назвати явища, речі, поняття й попросити маленьких гравців назвати, чим вони корисні та шкідливі. Наприклад: сніг укриває рослини, оберігаючи від морозу. Дорогу може засніжити так, тоді пройти або проїхати по ній не можна буде.

«Так» і «ні»

Ви загадуєте що-небудь (предмет, явище, людину, персонажа, цифру й т. ін.), а дитина, ставлячи вам запитання, на які ви можете відповідати односкладово — тільки «так» або «ні», — намагається відгадати, що саме ви загадали. Або можна грати навпаки — вона загадує і відповідає на ваші запитання, а ви відгадуєте. Гра вчить мислити конкретно й точно формулювати навідні запитання, аналізувати.

«Що спільного?»

Гра допоможе розвинути асоціативне мислення і навчить знаходити спільне в абсолютно різних речах і в різних предметів. Наприклад: ви запитуєте, що спільного між черепахою і трояндою, разом шукаєте відповіді — обидві вони ростуть, обидві зелені (троянда — частково), обидві живуть на землі, але люблять воду і т. ін.

13.04.2022
Сьогодні вправи на формування швидкої реакції на слово

Вправа «Знайди два однакових слова»
Каркас, карась, карат, каркати, карниз, карниз, карта
Катер, кратер, катет, катет, катіон, катод, каток
 
Вправа «Знайди закінчення»
Прочитай подані слова. Поміркуй, які закінчення ти б додав до них. Чому?
Гарн...   пісня   біл...  гуска
яскрав...   сонечко   дружн...   учні.
 
Вправа «Здогадайся, що за слово?»
Назвіть подані літери та поміркуйте, яке це слово.
В_р_с_нь _бл_к пр_н_с з_п_шн_х.
(Вересень яблук приніс запашних.)
 
Вправа «Кожній букві — своє місце»
Назви подані літери, поміркуй. Перестав їх так, щоб вийшло знайоме тобі слово.
ГИНАК (книга)                РУЖЛАН (журнал)
КАВІТЛИС (листівка)     ТАЗЕГА (газета)

12.04.2022

Виконаємо вправи на розвиток мовленнєвого апарату та покращення техніки читання:


Дихальна гімнастика
Ця гімнастика сприяє розвитку вміння регулювати своє дихання (не губити закінчення слів, на робити вдих на півслові, не замовкати до кінця речення):
? задути свічку;
? здути пушинку;
? погудіти, наче пароплав;
? зобразити свист вітру;
? зробити язичком рухи маляра, що фарбує стіну;
? продзижчати, наче жук;
? зобразити шум лісу;
? зобразити шум мотору, що працює.
 
Вправа «Подивись і повтори»:
? витягнути губи трубочкою;
? зімкнути губи;
? показати губами букву «О»;
? облизати губи;
? зробити язичком рухи маятника.
 
Вправа «Прочитай по губах»
Мета: чітке артикулювання звуків, щоб інші могли за рухами губ прочитати слово.
Вправа «На одному диханні»
Подані стовпчики слів прочитати на одному диханні.
 

11.04.2022
08.04.2022
Сьогодні кілька цікавих усних ігор

"Вигадані історії»

Ця гра розвиває логічне мислення й водночас тренує фантазію. Правила такі: ви називаєте слово, дитина доповнює його іншим словом, відповідним за змістом, ви доповнюєте отримане словосполучення і т. ін. Зрештою складете забавну казку або яке-небудь смішне речення. Наприклад:

— Кіт.

— Кіт їсть.

— Кіт їсть сосиску.

— Кіт їсть сосиску з тарілки.

— Кіт їсть сосиску з тарілки моєї.

— Кіт їсть сосиску з тарілки моєї бабусі.

«Додай склад»

Гра розвиває кмітливість, збагачує словниковий запас дитини. Перший гравець називає частину якого-небудь слова, наприклад: «квіт-», а другий повинен допридумати слово до кінця, вимовити склад: «-ка».

«Асоціації»

Розвити асоціативне й логічне мислення можна за допомогою цієї гри, що теж досить проста. Припустімо, ви говорите «молоко», дитина додає, із чим асоціює це слово: «корова». Тоді ви називаєте слово, з яким ви асоціюєте слово «корова», наприклад, «рогата» і т. ін.

«Подорож у часі»

Ця інтелектуальна гра розвиває фантазію, навчає дітей розуміти суть речей. Приклад: ви називаєте будь-який предмет і просите малюка пояснити, чим цей предмет був у минулому. Якщо ви назвали «подушку», то дитина може відповісти, що раніше вона була птахом з пір’ям і пухом, а птах був курчам, а перед цим — яйцем. Тоді ви запитуєте, а чим може стати подушка в майбутньому? Дитина відповідає, наприклад, «бутафорським снігом».


07.04.2022
Чи знаєш ти про те, що це  сьогодні за  свято Благовіщення?
А тепер пограємося.

Перевір, чи зможеш ти вирішити смішні логічні мовні задачки 


Сторож

У новій булці,

Біля воріт,

Гайка

Двір наш

Стереже.

- Гав! Гав! Гав!

І злісний злодій

Не зайде

Тепер

В наш двір.

(Не в булці, а в будці. Не гайка, а лайка)

За двором

За двором у тітки Рози

Кіт муркоче біля берези,

А варан і п'ять овець

Щипають лободу і чебрець.

(Не кіт, а кіт. Не варан, а баран)

Помічник

Гліб на кухні витер стіл,

Вимив чашки, вимив пол.

- Ой, який ти молодець! -

Малюкові сказав батько.

(Не пол, а підлогу)

Ремонт

У дворі Максим з Петром

Крутять майки на мопеді.

Як виправлять свій мопед,

Так помчать метру слідом.

(Не майки, а гайки.

Не метру, а вітру вслід)

Образа

- Чому,-

Сказав кіт Тишко,-

Втекла в нірку

Пампушка?

Ну та гаразд.

Вибачте!

Я так більше

Не граюся!

(Не пампушка, а мишка)

Здоба

Випікає

З руки

Пекар хліб та 

пиріжки.

Це хлопці

Все підряд

Із задоволенням

Їдять

І ростуть,

На радість мам,

Не по днях,

А по годинах.

(Не з руки, а з борошна)

Опівдні

Коля опівдні за селом

Ловить метеликів бачком.

А під кроною краба Тит

В холодку на травичці спить.

(Не бачком, а сачком.

Не краба, а граба)

На галявині

На галявині зуб росте -

Пишна Крона врозліт.

Він, зелений, у літню спеку,

День подарує нам з тобою.

(Не зуб, а дуб. Не день, а тінь)

У дворі

Ходить по двору баран.

Рохкає у калюжі чабан.

А у ваті, на призьбі,

Тихо спить кошеня маленьке.

(Не чабан, а кабан.

Не у ваті, а біля хати)

Косар

За три ранку

Дід Сисой

Весь берег

Викосив

Росою.

(Не росою, а косою)

Зіткнення

Лобами

Стукнулися

Хлопчаки,

І на лобах

Скочили

Фішки.

(Не фішки, а шишки)

В пічних трубах

Що там у трубах за затишок,

А ось палиці гнізда в'ють.

Не заважають навіть птахам

Запах диму, пластівці сажі.

(Не палиці, а галки)

Насолода

Скаже кожен,

Не збреше -

І запашний,

І солодкий

Лід.

(Не лід, а мед)

За селом

Навскоси Через луг

Молодий зростає пісок.

Він хоч і молодий,

А придивишся -

Грибний.

(Не пісок, а лісок)

Взимку

Зайчик 

Засніженої

Лютої зими

Часто харчуються

Деревною

Горою.

(Не горою, а корою)


06.04.2022
Виконай цікаві завдання та пограй в математичні ігри

05.04.2022

Попрацюймо над чистотою мовлення!!!

Вправа «Чистомовку кажи чисто»

Логопедичні чистомовки та вправи на автоматизацію звуків у словах та реченнях допомагають вимовляти слова чітко та зрозуміло.
Можна урізноманітнити вправу зміною гучності або тембру голосу, тобто одні й ті самі рядки промовляти по-різному: голосно, тихо, швидко або повільно.

     Чистомовки

Я на руку рукавицю
Одягаю брату Грицю.
Він незграбний, ще маленький,
Хай не мерзне мій рідненький.
***
Моркву, перець і гарбуз
Посадив старий дідусь.
Пестив їх та поливав
Гарний урожай зібрав.
***
Трамвай, тролейбус і метро —
Це наш громадський транспорт.
Його ми мусим берегти,
Бо пішки прийдеться іти.
***
Я по воду на криничку
Поведу малу сестричку.
Хай відеречко бере,
Водички трохи набере.
***
Йшов по бору старичок,
Опирався на дрючок.
***
На городі у Марічки
Агрус, огірки, порічки.
***
В рукомийнику помию
Руки я брудні.
Хай подасть мерщій сестричка
Рушничок мені.
***
Рута-м'ята розпустилась —
Ароматна і кріпка.
Бджоли та джмелі над нею
Наче пляшуть гопака!
Рома та Рита співають у хорі,
Ввечері разом гуляють надворі,
Разом додому ідуть, як пора.
Рома та Рита — це брат і сестра!
***
Варить борщ Борис-моряк:
Морква, помідор, буряк.
«Вийде борщ смачний у нас,
Пригощу я, друзі вас!»

04.04.2022

       Повторимо сьогодні вивчені частини мови                               

1Вибірковий диктант. Випишіть іменники, вкажіть рід, число, відміну.
З вітром шепочуть квітки,
пісня дзвенить про любов,
і над свічадом ріки
місяць примарний зійшов.
Дужче і дужче кругом
пісня дзвенить солов’
я.
Гори мовчать над Дніпром
,
це  – Україна моя.
В небі шумлять літаки, коні залізні в полях.
Гордим розливом ріки
цвіт весняний по садах.
Станції, рейки, мости, даль димарями буя,
і поїзди, поїзди…
Це  – Україна моя.

           В.Сосюра

2Вибірковий диктант. Випишіть прикметники, утворіть з ними словосполучення.

Як сонця безсмертного коло,
Що крилить у небі путі,
Любіть свою мову й ніколи
Її не забудьте в житті.
Вивчайте, любіть свою мову,
Як світлу Вітчизну любіть(В .Сосюра)

Любіть красу своєї мови,
Звучання слів і запах слів:
Це квітка ніжна і чудова
Коханих батьківських степів. (Т.Масенко)

«Щоб любити – треба знати, а щоб проникнути в таку тонку й неосяжну величну й багаторічну річ, як мова, треба її любити» (В.Сухомлинський)

3. Складіть із поданих слів і запишіть прислів’я про мову.
Хліб, а, слово, на, обід, бережи, на, відповідь. (Бережи хліб на обід, слово – на відповідь).

Не, горобець, випустиш, слово, не, спіймаєш.(Слово – не горобець: випустиш –
не впіймаєш).

Словом, за, кишеню, у, не, полізе.(За словом у кишеню не полізе).

Умій, сказати, і,  вчасно, замовкнути, вчасно.(Умій вчасно сказати і вчасно замовкнути)


01.04.2022

А чи знаєш ти природу???

1 .  «Розминка» 

  1. Птахам узимку страшніший голод чи холод? (Голод)
  2. Весною чи влітку розцвітає бузок? (Весною)
  3. Чи росте дерево взимку? (Ні)
  4. Шостий місяць року. (Червень)
  5. Яке слово означає дитину вівці? (Ягня)
  6. Яку квітку називають королевою квітів? (Троянду)
  7. Як звати кульгавого друга лисиці Аліси із казки «Пригоди Буратіно» (Кіт Базиліо)
  8. Назва, якої рослини пов’язана із дзвоном? (Дзвіночки)
  9. Де зимують раки? (У норах)
  10. Яка найбільша змія у світі? (Анаконда)
  11. Які тварини мають 6 пар ніг? (Комахи)
  12. Як називається крупа з проса?  (Пшоно)
  13. У якої тварини колір жиру зелений? (Крокодил)
  14. Ананас – це овоч чи фрукт? (Фрукт)
  15. Який місяць року може тривати 28 або 29 днів? (Лютий)

Загадки

  1. Влітку наїдається, взимку відсипається. (Ведмідь)
  2. Що на зиму роздягається, а на літо одягається? (Дерево)
  3. Крил не має, скрізь літає
    Та ще й куряву здіймає. (Вітер)
  4. Що росте догори коренем? (Бурулька)
  5. Летить орлиця по синьому небу,
    Крила розкрила, сонце закрила. (Хмара)
  6. Не дід, а сивий,
    Не спить, а стелиться,
    Вкриває землю й океан
    А звуть його… (туман)

Завдання-тести 

1) Які птахи виводять пташенят взимку?

а) дятел;

б) шишкар;

в) лелека.

2) Яка риба без луски?

а) щука;

б) сом;

в)  карась.

3) Яка тварина носить своїх дітей у сумці свого живота?

а) єнот;

б) кенгуру;

в) мавпа.

4) Де живе білочка?

а) в норі;

б) в дуплі;

в) в гнізді.

5) Назви корисну комаху лісу.

а) травневий хрущ;

б) руді мурашки;

в) жук-вусач.

«Бліц-опитування»

1-й етап

  1. За який час Земля робить повний оберт навколо своєї осі? (24 год)
  2. Як називається шахова фігура і найбільша наземна тварина? (Слон)
  3. Скільки є теплових поясів? (Три)
  4. Як називається прилад для визначення сторін горизонту? (Компас)
  5. Скляна посудина для рибок. (Акваріум)
  6. Птах, санітар лісу, який здобуває собі їжу в корі дерев. (Дятел)
  7. Нелітаючий птах жарких країн. (Страус)
  8. До якої – живої чи неживої – природи належить грунт? (Неживої)
  9. З чого складаються тіла? (З молекул)
  10. Чи правда, що молоді крокодили люблять здрімнути, піднявшись на  гілках дерев? (Так)
  11. Море, на якому розташовано порт Одеса? (Чорне)
  12. Жовта квітка, що пускає своїх діток по вітру. (Кульбаба)
  13. Назвіть рідку корисну копалину. (Нафта)
  14. Як називаються тварини, тіло яких вкрите пір’ям? (Птахи)
  15. На якому материку розташована Україна? (Євразія)
  16. Скільки місяців триває рік? (Дванадцять)
  17. Як називається цар звірів? (Лев)
  18. Людина, яка ловить рибу. (Рибалка)
  19. Яка пташка ніколи не робить собі гніздо? (Зозуля)
  20. Найбільш великі небесні тіла, що обертаються навколо Сонця. (Планети)

2-й етап

  1. За який час Земля робить повний оберт навколо Сонця? (Рік)
  2. Як називається частина земної поверхні, яку людина бачить навколо себе? (Горизонт)
  3. Скільки морів омивають Україну? (Два)
  4. Яким приладом вимірюють температуру? (Термометром)
  5. Дерево, у якого плоди – жолуді. (Дуб)
  6. Колючий мешканець наших лісів. (Їжак)
  7. Нелітаючий птах Антарктиди. (Пінгвін)
  8. До якої – живої чи неживої – природи належать віруси? (Живої)
  9. Який материк складається з двох частин? (Євразія)
  10. Чи правда, що  тигри  – чудові плавці? (Так)
  11. Столиця України. (Київ)
  12. Надземна частина буряка. (Гичка)
  13. Як називається перетворення води в природі? (Кругообіг)
  14. Як називаються тварини, тіло яких вкрите шерстю? (Звірі)
  15. З якої рослини можна зробити ланцюжок і перстеньок, намистечко і  віночок? (Кульбаба)
  16. Скільки пір року? (Чотири)
  17. Як називаються рослини, що використовуються для лікування?  (Лікарські)
  18. Людина, яка приручає тварин для роботи в цирку. (Дресирувальник)
  19. Без якої рослини не обходиться Новорічне свято? (Ялинка)
  20. Природний супутник Землі. (Місяць)
  1. «Зєднай попарно видове і родове поняття» 


Шипшина          фрукт

Дніпро                  квіти

яблуко                   кущ

чорнобривці         річка

модрина                гори

Карпати                 планета

Земля                     дерево

Євразія                  сторона горизонту

північ                    материк

31.03.2022
Перевір свої знання з рідної мови!!!

                                                  ЗАВДАННЯ-ЦІКАВИНКИ

                   Тема. Повторення 

1. Гра «Склади слово».
 Із букв одного слова складіть і запишіть інші слова.

Зразок: граматика – грам, рама, крам, тир, кит, Рим, ритм, мир…

Калинонька, соловейко, листоноша, ластівка.

2. Подані слова запишіть у дві колонки. У першу – слова, в яких однакова кількість букв і звуків, у другу – слова, у яких звуків більше.

Доля, мова, вчитися, ялинка, радість, дзиґа, буква, дзвінок, пам’ять,  урок, підспівую, книжка, п’ять.

3. Вставте пропущені букви (або апостроф). Із виділеними словами складіть речення.

В…ликий, ш…рокий, сузір…я, насін…я, знан…я, селянс…кий, г…рой, дев…ят…, сіл…, мовлен…я, в…сокий, відповід…ю.

4. Придумайте слова, що відрізняються одним звуком.

Наприклад: ніс – ріс, сип – син.

5. У кожному рядку підкресліть звуки, спільні для кожного із слів.

1. Ґава, вокзал, аґрус,ґедзь.

2.Лякати, мильний, любити, лісник.

3.Батько, сіяти, яблуко, кістка.

4.Куля, люлька, луна, люстерко.

5.Кінь, уїдливий, їхати, пісня.

6. Визначте ,якими звуками відрізняються слова:

лаз – лазь, раса – ряса,  лук – люк, полинь – полин.

7. Гра «Хто швидше». Із перших складів першого слово, других – другого,
третіх – третього складіть нове слово.

1.Вухо, калина, спідниця.
2.Сокіл, дорога, виделка.
3.Мистецтво, вилити, вивчати.
4.Директор, вертихвістка, ворона.

8. Прочитайте прислів’я, запишіть їх. Виділені слова розберіть за будовою, доберіть до них спільнокореневі.

Без роботи день роком стає. Слово – не горобець: вилетить – не зловиш. Ластівка день починає, а соловей його кінчає. Сім раз одміряй, а раз відріж.

9. Гра «Хто більше». До поданих слів доберіть спільнокореневі.

Мова, село, дерево, школа, дуб, робота.

10. Відгадайте загадки, у словах-відгадках назвіть голосні, приголосні, кількість звуків і букв.

Приходить тихо, а відходить з шумом.
(Сніг)
Чорна курочка згребе, а біла розгребе.
(Ніч і день)
Згорнеш – клинець, а розгорнеш – млинець.
(Парасолька)
Біла рілля, чорне насіння;
Хто вміє – посіє,
Хто знає, той відгадає.
(Письмо)

        

30.03.2022
          Позаймаємося сьогодні цікавою математикою!!! 
   1. Розминка. 

Варить чудово твоя голова: п’ять плюс один – отримаєш… два (не два, а шість)

Вийшов зайчик пострибать, лап у зайця рівно… п’ять (не пять, а чотири)

Ходить в народі чутка така: шість мінус три – отримаєм… два (не два, а три)

Повторяв учитель Іри, що два більше, ніж… чотири (не чотири, а один)

Менше в десять раз чим метр, всім відомо… (дециметр)

Біля дошки ти кажи, що кінців у палиці… три (два, а не три)

Ось п’ять ягідок в траві. З’їв одну, лишилось… дві (не дві, а чотири)

Миш рахує дірки в сирі: три плюс два – всього… чотири (не чотири, а пять)

1.    Як називаються числа, що використову­ються для лічби предметів? (натуральні)

2.    Скільки сантиметрів у одному дециметрі? (10)

3.    Яка найменша геометрична фігура? (точка)

4.    Яка градусна міра розгорнутого кута? (1800)

5.    Скільки кольорів має веселка? (7)

6.    Який прилад для вимірювання величини кута ви знаєте? (транспортир)

7.    Скільки годин має доба? (24)

8.    Яка геометрична фігура не має ні початку ні кінця? (пряма)

9.    Скільки повітряних кульок було у П'ятачка з казки про Вінні-Пуха? (2)

10. За допомогою якого приладу можна по­будувати коло? (циркуль)

11. Всі знають, що два в квадраті - чотири, три в квадраті - дев'ять. А чому дорівнює кут в квадраті? ( 90)

12. Кришка столу має 4 кути. Один кут відпиляли. Скільки кутів стало в столі? (5 кутів)

13. Яким числом починається четвертий десяток? (31)

14. Що важче 2кг цукру чи 2 кг пір’я? (однакова вага)

15. Цифра, що звучить як команда? ( 3 (три))

16. Скільки часу Шахеризада розповідала казки? ( 1001 ніч).

17. Скільки зубів у людини? (32).

18. Скільки існує чудес світу? ( 7).

19. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (кут)

20.  Що без кінця? ( кільце).

21. Як називається цифра в класному журналі? (оцінка)

22. Що є в кожному слові, рослині та рівнянні? (корінь)

23. На вивісці якого підприємства можна прочитати цифру «сто»? (станція технічного огляду)

24. Яка домашня птиця добре знає і постійно повторює одиницю виміру землі рівну 10 000 квадратних метрів? (га, гуси)

25. Яка цифра красується в центрі кожної вітрини? (три)

26. Які цифри «пишуть» льотчики в небі? (вісімки)

27. Яка цифра відома у світовій політиці – та ще з епітетом «велика»? (сімка)

28. Який математичний закон, відомий всім з молодших класів, став популярною прислів’ям? (від перестановки доданків сума не змінюється)

29. На який кут повертається солдат за командою «кругом»? (1800)

30. Ім’я який казкової героїні походить від назви одиниці вимірювання довжини? (дюймовочка)

31. Назвати 7 днів підряд, не називаючи ні числа, ні дня тижня.

(поза позавчора, позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра, після післязавтра)

32. Чи може дощ іти 7 днів підряд? (ні, бо між ними ніч)

     


29.03.2022

Вправа «Я прикмети називаю. Хто словечко відгадає?»

(Дорослий називає ознаки слів та пропонує дітям за цими ознаками назвати предмет.)
Червоненьке, кругленьке, солодке, запашне. (Яблуко)
Надійний, відданий, щирий, вірний. (Друг)
Білий, холодний, іскристий. (Сніг)
Висока, білокора, струнка. (Береза)
Хижий, сірий, страшний. (Вовк)
Руда, хитра, пухнаста. (Лиса)
Полохливий, куцохвостий, довговухий. (Заєць)
Червона, запашна, чудова. (Троянда)
Кислий, жовтий, довгуватий. (Лимон)
 
Вправа «Ти початок прочитай та прислів'я відгадай»
(Дітям дається прислів'я без останнього слова. Прослухавши його, вони повинні додати слово відповідно до змісту прислів'я.)
Одна книга тисячі людей ... (навчає).
Без гарного друга — смуток та ...(туга).
 

Розгадай анаграми-тексти та перевір себе😐😉😊


У сілі
тоСяв ражкий недь. гоІр і реСгій шіпли в сіл. ниВоліси діп лияною. маТлубаніть. киЯй візр в сугтому ліглі? аТ ец дура лібка!

У лісі
Стояв жаркий день. Ігор і Сергій пішли в ліс. Вони сіли під ялиною. Там була тінь. Який звір в густому гіллі? Та це руда білка!

миЗа
тоСять гомозні докинь. пеТер ріпотні вокзали і жилі. віДчатка ат лопхчики рустом жі- бать ан вокзанку. ниВо вокзають оп дульо ан вокзалах. кільСки міхус і дарості!

Зима
Стоять морозні деньки. Тепер потрібні ковзани і лижі. Дівчатка та хлопчики гуртом біжать на ковзанку. Вони ковзають по льоду на ковзанах. Скільки сміху і радості!

айГ
аз кірою будовий айг. иМ сачто лугяємо в агю. взДінко пісвають жичі. віЦтуть ноквалії. кіЯ ниво худмяні! реБежіть іц вітки. еН вірть їх.

Гай
За рікою дубовий гай. Ми часто гуляємо в гаю. Дзвінко співають чижі. Цвітуть конвалії. Які вони духмяні! Бережіть ці квіти. Не рвіть їх.
 

28.03.2022

Попрацюймо сьогодні над розвитком мовленнєвого апарату

Вправа «Скоромовку скоро скажемо»

Мета: відпрацьовувати навички правильного та швидкого вимовляння найуживаніших слів.

Цінність скоромовок полягає не в смисловому навантаженні, а в такому підборі і розстановці слів, вимова яких вимагає певних зусиль і сприяє виробленню дикції, правильної артикуляції. Також скоромовки збагачують словниковий запас та сприяють підвищенню культури мовлення.

Вимова скоромовок сприймається як весела розвага, тому діти їх люблять: той, хто прагне швиденько розповісти скоромовку, часто потрапляє у смішне становище, «спотикаючись» чи перекручуючи слова. Скоромовки легко засвоюються дітьми й допомагають удосконалювати навички читання.

                Скоромовки

? Ворона проворонила вороненя.
? Пік біля кіп картоплю Прокіп.
? Раз — дрова, два — дрова, три — дрова.
? Розкажу вам про покупки, про покупки, про покупки, про покупочки мої.
? Улас у нас, Панас у вас.
? Через грядку гріб тхір ямку.
? Водовоз віз воду з водопроводу.
? Їла Марина малину.
? Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.
? На возі коза, під возом лоза.
? На річці Лука спіймав рака в рукави.
? Дрова рубали два дроворуби.
? Біжать стежини поміж ожини.
? У бобра добра багато.
? Кричав Архип, Архип охрип,
Не треба Архипу кричати до хрипу.
? Бабин біб розцвів у дощ,
Буде бабі біб у борщ.
? Дзижчить над житом жвавий жук,
Бо жовтий він вдягнув кожух.
? Як місили тісто в місті —
Усе місто стало в тісті.
? Летів горобчик, сів на стовпчик,
Прибіг хлопчик, утік горобчик.
? Жовтий жук купив жилет,
Джемпер, джинси та жакет.
? Босий хлопець сіно косить,
Роса росить ноги босі.
? Семен сіно віз — не довіз:
Лишив сани — узяв віз.
? Пиляв Пилип поліна з лип,
Притупив пилку Пилип.
? Ходить квочка коло кілочка,
Водить діточок коло квіточок.
? Коса косить — бруса просить,
Косар Герасим погострив — клин окосив.
? Був бик тупогуб, тупогубенький бичок.
? Бук бундючивсь перед дубом, тряс над дубом бурим чубом. Дуб пригнув до чуба бука — буде букові наука.
? Надворі трава,
На траві дрова.
Не рубай дрова,
Бо трава здорова.
? Прийшов Прокіп, налляв окріп.
Іде Гаврило — ще не зварилось.
Прийшов Денис — налляв сім мис.
Прийшов Тарас — з'їв все нараз.

 
25.03.2022
Розвиваємо мовлення. Поговоримо про весну!!!
Виконаймо руханку "Стонога"!!!
Відгадаймо весняні загадки!!!
Тренуємо зосереджуваність

ВПРАВА “КОЛЬОРИ”

Потрібно, щоб дитина називала колір букв, а не текст, який читає:

Червоний. Зелений. Синій. Жовтий. Фіолетовий. Помаранчевий. Коричневий. Синій.

Червоний. Чорний. Зелений. Блакитний. Жовтий. Коричневий. Чорний. Зелений. Синій.

Фіолетовий. Блакитний. Жовтий. Чорний. Червоний. Помаранчевий. Коричневий.

ВПРАВА “ЗАКРЕСЛЮВАННЯ ЛІТЕР”

Основою вправи є тест Бурдона на концентрацію та перемикання уваги. У випадковому наборі літер (цифр, значків) дитина має знайти і закреслити задані. Наприклад: у рядку потрібно знайти і закреслити всі букви “ш”:

прошчтшвьшщтишпасібяжфіторумнкмшшіівамафєвтмрпмфінпмбдрмпасегассвішчімшчс

ВПРАВА “ЩО НА СТОЛІ?”

Потрібно розкласти перед дитиною предмети різного кольору, розміру і призначення. Попросити, щоб вона їх пороздивлялась протягом 10 секунд. Потім учень має заплющити очі і розповісти, що лежало на столі, описати розмір і колір предметів. Бажано спитати про деталі – фактуру, візерунки тощо.

24.03.2022
Згадаймо назви морських тварин англійською мовою!!!
Повторюємо англійські назви африканських тварин
А тепер згадаємо назви свійських тварин


23.03.2022
Відгадайте загадки в картинках на логіку та уважність
Повторюємо геометричні фігури
Повторюємо кольори англійською мовою


22.03.2022
Логік-Ленд!!! Розвиваємо мислення

Повторюємо планети Сонячної системи

Згадаймо назви морських тварин англійською мовою!!!

21.03.2022
Перевіряємо свою пам'ять та тренуємо її

https://www.youtube.com/watch?v=46GRicp0nWI
Гра "Скажи навпаки"


18.03.2022

Виконаємо руханку-танок!!!



Гра "Друге життя"

Мета: розвиток уяви.

Потрібно придумати друге життя непотрібним на пер­ший погляд речам: великі коробки; порожні пластикові пляшки; використані фломастери; змальовані альбоми.


Гра "Що трапилось?" 

Мета: розвиток творчого мислення, уяви, мовлення.

Потрібно скласти речення в розповідь:

ü По вулиці їхала машина тому в Діда Мороза була зелена борода,

ü Падав сильний сніг..., тому сьогодні наша кішка за­лишилася голодною.

Тато приніс маленьке цуценя тому ввечері довелося запалювати свічку.

17.03.2022

Робимо гімнастику весело

https://www.youtube.com/watch?v=M1_BucP9Zj4

Гра «Весела пташка»

Мета: закріпити знання про розташування предметів в просторі; розуміння та вживання простих прийменників в, на, під, за.
Матеріал: дві іграшки-пташки, іграшкові меблі (шафа, стіл, стілець). 
Хід: 
а) Дві пташки, Ваша і дитини, літають. Дитина повторює дії за Вами. 
б) Ви говорите, куди полетіла пташка – вгору, вниз, а дитина виконує дію. 
в) Дія навпаки: «А зараз пташка літатиме, а ти скажеш, куди вона полетіла». 
г) Запропонуйте заховати пташку за шафу, в шафу, посадити на стіл, стілець, під стілець і т. д.


16.03.2022 😐😑😉😊

Гра в слова

Дитині пропонується закінчити слово, розпочате дорослим: „Відгадай,
що я хочу сказати? По...".
Усього пропонується 10 складів: по; на; за; мі; му; до; че; при; ку; зо. Звертається увага не тільки на правильність відповідей, але й на час, що є показником, швидкості розумових процесів, кмітливості, мовної активності.

Гра "Запам'ятай рухи"

Дорослий показує дитині рухи, які складаються з трьох-чотирьох дій. Дитина повинна повторити ці дії спочатку в тому порядку, а якому показував ведучий, а потім у зво­ротному.

Пропоновані рухи:

Присісти - встати, підняти руки - опустити.

Підняти руки долонями догори ("збираю дощик") - повернути долоні донизу - опустити руки вздовж тулуба - підняти руки у різні боки.

відставити праву ногу вправо - приставити. Відставити ліву ногу вліво - приставити. Присісти - встати - повернути голову вліво, прямо і т.д.

Гра "У кого більше доказів?" 

Мета: розвиток логічного мислення, зв'язного мовлення.

1. Нехай дитина продовжить речення, знайшовши аргументи та контраргументи: Читати корисно, тому що... Сваритися погано,...

Краще мати багато друзів,... Мати собаку - це чудово,.. Одягатися краще швидко, .. Дивитися довго телевізор шкідливо, ...

15.03.2022       

Продовжуємо грати👪👫👭👬

  Вправа „Назви сусідів" 

Дорослий називає слова (дні тижня або число), а дитина в свою чергу

називає „сусідів" названого дня або числа .

 «Спробуй, повтори!»

Беремо рахункові палички. Дорослий викладає з них певну композицію і дає час дитині її запам'ятати. Потім дитина повторює цю композицію зі своїми рахунковими паличками. Можна помінятися ролями. У цій грі можна використовувати не тільки рахункові палички, а й монетки, намистинки, сірники.

Гра "Зобрази в русі"

Мета: розвиток уяви.

Завдання розміщені з порядку зростання складності.

Інструкція: "Уяви, що ти перетворився в тигра, який пробирається в джунглях; робота; орла, що летить над скелями: королеву Франції; киплячу каструлю; авто­ручку, в якої закінчилось чорнило"

14.03.2022


Вивчимо більше нових 

ігор👦👧👩

Гра "Яким буває?" 

Мета: розвиток уміння виділяти властивості предме­тів, творчого мислення, мови.

Потрібно придумати якнайбільше властивостей: яким буває будинок, дерево, автомобіль, корабель, метелик, кішка.

Наприклад, будинок буває великим, маленьким, де­рев'яним, новим, старим.

Гра "Пошук спільного"

Мета: розвиток мислення.

Дітям пропонується два слова. Вони повинні знайти спільні ознаки. Наприклад:

тарілка - сонце (форма);

яблуко - помідор (форма);

вазон - ялинка (колір).

Гра "Чарівні палички"

Мета: розвиток уяви.

інструкція: "Що б ви зробили, якби у вас були такі палички?

ü паличка-виручалочка;

ü паличка-всезменшувалочка;

ü паличка-всезбільшувалочка;

ü паличка - просто чарівна".

Гра "Хочу навчитись"

Мета: розвиток уяви, мислення, зв'язного мовлення.

Інструкція: "Вчитись ніколи ні в кого не пізно. Чого саме ви хотіли б навчитись у ведмедя, лисиці, білочки, сонечка?"